بلاگ

    درحال بارگذاری مطالب...
  • تحلیل کمپین تبلیغاتی مگنوم

    تحلیل کمپین تبلیغاتی مگنوم

    «تابستان خودت رو پیدا کن.»
    این شعار، مربوط به یک کمپین تبلیغاتی هست که بستنی مگنوم زمستان سال گذشته در کشور انگلستان طراحی و اکران کرده است. در این مطلب سعی می‌کنم این کمپین را به صورت خلاصه بررسی و تحلیل کنم و عناصر استراتژیگک آن را با روش مهندسی معکوس استخراج کنم.

  • معرفی کتاب دیزاینر استراتژیک

    معرفی کتاب دیزاینر استراتژیک

    مهم‌ترین سؤال دیزاینرها این است که چگونه کار خوب دیزاین کنند و با مشتریانشان روابط خوب بسازند. کتاب دیزاینر استراتژیک سعی می‌کند به این دو سوال پاسخ دهد. این کتاب چارچوبی ارائه می‌دهد که در آن با شکل‌گیری یک رابطه درست بین دیزاینر و سفارش‌دهنده، دیزاین می‌تواند به نیازهای کسب‌وکار به درستی پاسخ دهد.

  • استراتژی برند به زبان ساده- چگونه استراتژی برند بنویسیم؟

    استراتژی برند، نقشه راهی است برای خلق، پیاده‌سازی و مدیریت برند. برای اینکه یک برند بسازید به یک استراژی منسجم احتیاج دارید تا تمام فعالیت‌هایتان را بر اساس آن جهت‌دهی کنید. در این مقاله به زبان ساده توضیح داده‌ام که استراتژی برند چیست و از چه عناصری تشکیل شده است.

  • ستارگان دیزاین- دبی میلمن

    ستارگان دیزاین (1) دبی میلمَن (Debbie Millman)

    دبی میلمن یکی از تاثیرگذارترین دیزاینرهای دوران ما است. بعید است به فروشگاهی بروید و اثری از او نبینید: سوِن‌آپ، پپسی، نستله و کلینکس تنها بخشی از برندهایی هستند که او برایشان دیزاین کرده است؛ اما کار او محدود به دیزاین و برندینگ نبوده است. کارنامه او پر است از فعالیت‌های تاثیرگذار.

  • استراتژی برند اپل

    اپل چگونه اپل شد؟ | آنالیز استراتژی برند اپل

    اپل در جایگاه اول فهرست 100 برند برترجهانی قرار دارد. عوامل متنوعی در رسیدن به این جایگاه نقش داشته‌اند، ولی از زاویه برندینگ، شاید بتوانیم عامل اصلی موفقیت برند اپل را داشتن یک استراتژی منسجم و پیاده‌سازی مستمر آن بدانیم. در این مقاله سعی کرده‌ام تا به این سوال پاسخ دهم که استراتژی برند اپل چیست.

  • کدام لوگوها اثربخش‌ترند؟ توصیفی یا غیرتوصیفی؟

    به طور کلی می‌توان لوگوها را به دو دسته «توصیفی و غیرتوصیفی» دسته‌بندی کرد. اما کدام لوگو برای یک برند مناسب‌تر است؟ لوگوی توصیفی لوگویی است که شامل عناصر تصویری یا نوشتاری (یا ترکیبی از این دو) است که به طور مستقیم به نوع محصول یا سرویسی که برند ارائه می‌دهد اشاره می‌کند و لوگوی غیرتوصیفی…

  • متدولوژی ارزش‌گذاری برندها (متد اینتربرند)

    برندهای قدرتمند بر انتخاب مشتریان تاثیر می‌گذراند؛ استعدادهای کاری را جذب و حفظ می‌کنند؛ و هزینه‌های تامین مالی را پایین می‌آورند. اینتربرند یکی از پیشگامان ارزش‌گذاری برندهاست. این شرکت از یک متدولوژی خاص برای ارزش‌گذاری برندها استفاده می‌کند. در این مقاله این متدولوژی را به صورت کامل توضیح داده‌ام.

  • evolving_google_identity_inline_001

    پروژه ریبرندینگ گوگل (نگاهی به دیزاین سیستم گوگل)

    حدود 4 سال است که گوگل از هویت جدید برند خود رونمایی کرده است. با وجود محصولات و خدمات متعدد گوگل، یکپارچگی و انسجام دیزاین این محصولات مثال‌زدنی است. این هویت چگونه شکل گرفته است که توانسته در طیفی به گستردگی محصولات و خدمات «گوگل» کار کند و یکپارچگی خود را حفظ کند؟

  • پروژه برندینگ و هویت بصری المپیک 2024 پاریس

    هویت بصری المپیک 2024 پاریس به تازگی رونمایی شده است. هویتی که در نگاه اول «نامتعارف» به نظر می‌رسد؛ در این مقاله سعی کرده‌ام تا ابتدا بریف پروژه را تحلیل کنم و سپس توضیح دهم که آنچه می‌بینیم تا چه حد توانسته است به اهدافی که در بریف تعریف شده است برسد.